Opleiding zoekmachine optimalisatie
Wat leer je tijdens de training Zoekmachinemarketing (SEO)?
Tijdens de training Zoekmachinemarketing (SEO) kijken we naar 3 pijlers: techniek, content en populariteit. Je maakt kennis met eenvoudige stappenplannen en handige software om je eigen website voor zoekmachines te optimaliseren. Je ontdekt hoe je technische fouten op je website kunt opsporen en wegnemen. Ook leer je hoe je een zoekwoordenonderzoek uitvoert en de exacte woorden achterhaalt waarop jouw doelgroep zoekt in Google. Deze zoektermen kun je vervolgens strategisch verwerken in je SEO-teksten. Tot slot kijken we naar het vergroten van de populariteit van je website, via social media en linkbuilding, en leer je resultaten meten en verder verbeteren.
Na afloop van de training Zoekmachinemarketing (SEO):
- Weet je hoe je met SEO invloed op je online marketing uitoefent
- Ken je de signalen die zoekmachines oppikken en gebruiken bij het rangschikken van de zoekresultaten
- Kun je zelf een zoekwoordenonderzoek uitvoeren en bepalen welke combinaties interessant zijn
- Ken je de verschillen tussen onpage en offpage optimalisatie en weet je hoe je ze strategisch inzet
- Heb je concrete handvatten voor het optimaliseren en herindelen van de content op je site
- Weet je hoe je tools gebruikt om je SEO te monitoren en verbeteren
Voor wie is deze training bedoeld?
De training is geschikt voor webmasters, contentmanagers en online markteers die meer willen weten over het optimaliseren van sites voor zoekmachines. De nadruk in de training ligt op techniek en content en het is een pré als je zelf technische wijzigingen kunt aanbrengen aan de site
Praktische info
Locatie : op maat
Duur : 1 dag (9u tot 16u)
Datum : op maat
Prijs : 550 euro per deelnemer